De enquête (Survey) functie geeft jou de mogelijkheid om informatie of feedback te ontvangen van gebruikers.
Je kan een verschillende vraag velden aanmaken en gebruik maken van logica triggers. Vervolgens kan je informatie gaan verzamelen en de resultaten downloaden en gebruikers data exporteren.
Je hebt de mogelijkheid om zoveel enquêtes aan te maken zoals je zelf wilt.
Laten we eens bekijken hoe je een enquête maakt.
Stap 1:
Om een enquête aan te maken klik je op . Het volgende verschijnt:
Stap 2:
Om een eerste sectie aan te maken, klik je op ‘+’ naast de resultaten, klik daarna op ‘+Voeg een sectie toe’.
Geef de sectie een naam. Wij starten met ‘Voorbeeld’ om jou te laten zien wat er mogelijk is met deze functie.
Om een vraag toe te voegen klik je op ‘+Vraag toevoegen’. Het volgende scherm verschijnt:
Vul eerst een vraag in het veld ‘Veld naam’ in.
Laat mij jou de verschillende type velden uitleggen:
: Dit veld stelt de gebruiker in staat om een korte tekst in te voeren.
: Met dit veld kan de gebruiker een lange tekst op meerdere regels invoeren.
: Dit veld stelt de gebruiker in staat om zijn e-mailadres te in te voeren om hem te kunnen contacteren.
: Met dit veld kan je een nummer invoeren.
: Dit veld stelt de gebruiker in staat om een datum en tijd in te voeren.
: Dit veld stelt de gebruiker in staat om zijn GPS-positie aan te geven.
: Dit veld stelt de gebruiker in staat om verschillende opties te selecteren.
: Dit veld stelt de gebruiker in staat om slechts één optie te selecteren tussen alle andere opties.
: Met dit veld kan je de gewenste optie selecteren.
Elke keer wanneer je een nieuwe vraag invoert, heb je de mogelijkheid om het veld verplicht te maken. Dit betekent dat de gebruiker de enquête niet kan versturen wanneer het verplichte veld niet is ingevuld. Om dit te doen, klik je hierop:
Voor iedere vraag kan je een logica instellen door te klikken op ‘Voeg logica trigger toe’
De logica triggers maken het mogelijk om verschillende volgorders in te stellen, afhankelijk van de antwoorden van de gebruiker.
Voorwaarden:
‘Altijd‘: doe altijd de actie, het opgegeven antwoord heeft geen invloed.
‘Wanneer het antwoord is‘ doe de actie alleen wanneer er gekozen is voor het geselecteerde antwoord.
Acties:
‘Sla vraag over‘: Een vraag overslaan na het antwoorden.
‘Verberg vraag‘: Een vraag verbergen wanneer verplicht.
‘Einde enquête‘: De enquête beëindigen.
Voorbeeld:
Voor de vraag ‘Vind e de app leuk?’, vul je 2 mogelijke antwoorden in: ‘Ja’ en ‘Nee’.
Met de logica trigger kan je kiezen wat er gebeurt zodra de gebruiker het antwoord ‘Ja’ invoert. In ons voorbeeld kiezen wij voor beëindig enquête.
Wanneer het antwoord ‘Nee’ is, de vraag ‘Wat zijn de redenen?’ wordt dan opgeroepen.
Je kan zoveel vragen aanmaken als je zelf wilt in een sectie. Maar wij raden wel aan om de enquête zo overzichtelijk mogelijk te maken. Zo kan de bezoeker jouw enquête snel en makkelijk invullen.
Stap 3:
Publiceer jouw enquête:
Vul het veld ‘naam’ in en ‘Bedank bericht’ en klik op de knop Opslaan.
Stap 4:
Zodra je de enquête hebt gepubliceerd, kan je de resultaten bekijken door te klikken op ‘Toon resultaten’ of download de resultaten in een .csv bestand.
Een voorbeeld van de resultaten:
Voorbeelden in de applicatie:
Je bent nu klaar om informatie en feedback te verzamelen van jouw klanten!